– Advertorial –
Runt u naast uw fysieke zaak een webshop? Of bent u een omni-channeler? Volgens Vendit-directeur Eric van Jarwaarde verschillen deze ondernemerstypen sterk van elkaar. “Winkeliers moeten hun webshop niet als een los eilandje binnen de onderneming zien. Het is van groot belang dat de processen van de fysieke en digitale winkel naadloos op elkaar aansluiten.”
Handmatig invoeren? Dat gaat nogal eens mis. Een consument loopt bijvoorbeeld nét met het laatste paar lakleren enkellaarsjes naar de kassa, terwijl een online shopper precies datzelfde paar aan haar winkelwagentje toevoegt. De online shopper grijpt mis. “Met het winkelmanagementsysteem van Vendit kunnen teleurstellingen voorkomen worden”, zegt Van Jarwaarde. “Wanneer er iets in de winkel verkocht wordt, past Vendit de voorraad real-time aan in de webshop. Er kan zelfs voor gekozen worden om geen artikelen te tonen, die op dat moment niet (meer) voorradig zijn. Daarnaast attendeert het Vendit systeem de gebruiker direct op een nieuwe weborder. Er knippert dan een melding op het scherm van de retailer, zodat de order direct opgepakt kan worden. Met Vendit kan dat heel snel; het systeem zorgt automatisch voor pakbon, verzendlabel, factuur en mailbevestiging met een track & trace code. Het pakket is zó de deur uit.”
Meer traffic
Volgens Van Jarwaarde wordt de kracht van omni-channel vaak onderschat. “Een sterk online kanaal zorgt ook in de fysieke winkel voor meer traffic. Als een consument online een paar schoenen vindt dat haar aanspreekt kan deze ook nog even langs de fysieke winkel om deze te passen”, aldus de directeur. “Een prominente plek in Google versterkt deze aantrekkingskracht. Hoe hoger, hoe beter.” Vendit helpt retailers graag bij het veroveren van een sterke positie in de zoekmachine. Voor zowel kleine als grote ondernemers is er een e-commerceoplossing met rijke productkaarten, waarop klanten gegevens als kleuren, maten, afbeeldingen en materialen gedetailleerd kunnen invullen. Middels een timer kunnen retailers zelf bepalen wanneer het product op de site verschijnt. “Uitgebreide productomschrijvingen werken mee aan een hogere positie in Google; ze maken de site een stuk vindbaarder.”
‘We gooien niet zomaar een systeem over de schutting’
Moeilijk?
Is het moeilijk om een sterke omni-channeler te worden? “Niet per se”, vindt Van Jarwaarde. “Maar je moet wél de regels van het spel kennen. Een site met honderd perfect geplaatste artikelen scoort een stuk beter dan een shop met duizend halfslachtige productomschrijvingen; daar koopt niemand iets.” Met het Vendit-systeem kan de retailer meer uit omni-channel halen.
“Onze webafdeling maakt voor iedere retailer een gepersonaliseerde webshop in Presta, met een beheersysteem dat eenvoudig in gebruik is. Vendit gooit niet zomaar een oplossing over de schutting. We zorgen dat ál onze klanten ermee kunnen werken. Op de Vendit Academy geven wij uitgebreide trainingen in Jip en Janneke taal over hoe winkeliers het beste uit hun omni-channel oplossing kunnen halen. Na onze training over zoekmachineoptimalisatie, de inzet van beeld en online service kent het omni-channellandschap geen geheimen meer. We brengen een zeer betaalbare oplossing waarmee u verder komt.”