Wortmann Group presenteert steunpakket

 In Businessnieuws

De Wortmann Group uit Duitsland, bekend van de merken Tamaris, Marco Tozzi, s.Oliver shoes, Caprice en Jana laat de redactie van TRED in een persbericht weten dat zij op woensdag 14 april een steunpakket heeft gecommuniceerd aan alle commerciële partners van de groep. Het steunpakket bestaat uit tien punten die vooral gericht zijn op verbetering van de liquiditeit van de partners. De nadruk in het steunpakket ligt op de extra ‘10% onmiddellijke ondersteuningskorting’, die zal worden toegepast op alle nog te leveren zomer goederen en op eventuele vervolg orders voor de zomer. Tevens heeft de Wortmann Group aanvullende opslagruimte gehuurd om meer speelruimte te kunnen geven door bestelde goederen voor  SS20 kosteloos op te slaan tot januari 2021. Op openstaande orders voor SS 20 en alle orders van FW 20 geldt een extra valutadatum van 30 dagen en is er in de betalingsvoorwaarden een extra korting van 2% meegenomen. ‘Leveringen op basis van behoefte zal voor FW 20 belangrijker zijn dan ooit’ valt in het bericht te lezen. Er wordt gesproken over wijzigingen in de leveringen van FW 20 collecties, zogenaamde ‘overbruggingsproducten’ en uitstel van verzending van enkele weken op specifieke artikelen. Andere punten in het steunpakket zijn extra marketing activiteiten om de partners te ondersteunen en een continue aanpassing van de SS 21 collecties. Jens Beining, CEO van de Wortmann Group, noemt daadkrachtig optreden absoluut noodzakelijk en ook een verplichting: “Uitzonderlijke omstandigheden vragen uitzonderlijke maatregelen. Daarom willen we juist in deze moeilijke periode daadkrachtig optreden.”

 

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text. captcha txt
0