Schoenproducent Wortmann heeft een nieuw kantoor geopend. Vorig jaar kondigde Wortmann aan dat het voormalige pakhuizen daartoe zou ombouwen. Zelfs het eigen personeel wist niet op welke manier het gebouw zou worden getransformeerd tot een nieuw kantoorcomplex. ‘The Loft’ heet het nieuwe kantoor. Het heeft een totale oppervlakte van ongeveer 2800 m² en is verdeeld in drie loftdelen en een showroom van 600 m² voor producttrainingen en evenementen.
Om zoveel mogelijk de charme van het oude pakhuis te behouden, is gewerkt met open plafonds, zichtbare ventilatieschachten en stalen liggers. Maar het echte middelpunt van het innovatieve ontwerp is volgens Wortmann het interieurconcept. De 174 nieuwe werkplekken zijn allen uitgevoerd in het wit, en worden omringd door verschillende gebieden om onderlinge communicatie te bevorderen. Zo zijn er fel gekleurde kubussen voor vergaderingen, een enorme houten picknicktafel, een groene tapijtweide met stoelen die er uitzien als grote rotsblokken en een heldere rode container voor bijeenkomsten.
Met de aankondiging van de opening van het nieuwe kantoor maakte Wortmann ook haar jaarcijfers bekend. De omzet kwam in het boekjaar 2014/15 (31 mei) uit op 1.018 miljoen euro. In het voorgaande boekjaar was dat 1.013 miljoen euro. Het bedrijf produceerde 51,8 miljoen paar schoenen, waarvan 31,8 miljoen in het modesegment en 20 miljoen in het standaard segment. Wortmann voert de merken Tamaris, Caprice, Jana, Novi, s.Oliver en Marco Tozzi.