Zalando wil fysieke winkels aan zich koppelen

Internetwinkel Zalando wil de centrale plek voor álle modewinkels worden. Dat blijkt uit een gesprek dat het Financieele Dagblad had met CEO Robert Gentz. In Berlijn is het bedrijf een proef gestart met aansluiting van fysieke winkels op de Zalando-website. “Het idee is simpel”, zegt Gentz. “Als je een modeartikel zoekt, vertellen wij bij welke winkel je dat kunt kopen. Je kunt dan kiezen om daar zelf heen te gaan, of je vraagt ons het artikel bij je thuis te bezorgen. We testen het nu met de collectie van Bodycheck in Berlijn.”

Het aansluiten van fysieke winkels past in het streven van Zalando om uit te groeien tot het centrale besturingssysteem van de modewereld. Nu al kunnen kledingmerken hun waren verkopen via Zalando. “Maar er zijn miljoenen ‘stenen’ winkels die we ook willen aansluiten”, zegt Gentz. In zijn visie zijn over vijf jaar ook modeartikelen uit de winkel om de hoek bij Zalando te vinden en te bestellen. Dan brengt het elk truitje, elke stropdas en alle schoenen uit welke kledingwinkel dan ook bij de consument thuis.

Ondertussen reageren beleggers terughoudend op de ambities en investeringen van Zalando. Het aandeel is dit jaar ruim 26 procent in waarde gedaald.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0